Dacă îți dorești propria afacere, este timpul să profiți de o oportunitate reală, care nu apare la fiecare pas. Este vorba despre programul “România Start Up Plus” prin care poți primi fonduri nerambursabile până la 40.000 euro, care urmează să fie lansat cât mai curând. Contribuția financiară proprie pentru cheltuielile eligibile este 0 lei, iar tu trebuie să contribui doar cu timp, energie și determinare pentru dezvoltarea afacerii.

Cum poți profita de acest program?

Diferite asociații, ONG-uri, autorități publice și persoane juridice au trecut toate etapele de evaluare și au câștigat proiecte cu ajutorul cărora vor implementa un program de care poți beneficia pentru a-ți deschide propria afacere.

Indiferent în ce parte a țării te afli, poți consulta aici lista câștigătorilor și să îți alegi din timp organizația cu care vei lucra. Nu aștepta ultimul moment ca să îți planifici afacerea, ci începe chiar acum. Chiar dacă nu respecți întocmai cerințele proiectului, vei fi cu un pas înaintea celorlalți dacă știi exact cum va funcționa afacerea ta încă de la început.

Cum va funcționa programul “România Start Up Plus”?

Acest proiect este gândit ca o școală de antreprenoriat. Rolul său este să te îndrume în primii pași pe care îi faci ca și antreprenor, fiindcă vei întâlni multe provocări la care vei avea nevoie de suport. Iar faptul că vei beneficia de cursuri și consultanță (deși niște lucruri inutile la prima vedere) îți va fi foarte benefic pe parcurs. Își sugerăm chiar să nu te limitezi doar la ceea ce înveți în cadrul programului, ci să cauți mereu noi surse de informare, să intri în grupuri de antreprenoriat și să citești mereu articole și cărți despre cum să îți conduci afacerea.

În primă fază, fiecare organizație va selecta cel puți 300 de persoane care fac parte din grupul țintă definit în cadrul acestui proiect (vezi mai departe condițiile pe care trebuie să le îndeplinești
pentru a participa la program). După ce ai fost selectat, vei urmări cele trei etape ale proiectului “România Start Up Plus”:

Etapa 1- Formare antreprenorială

În această etapă vei beneficia de cel puțin 40 de ore de pregătire teoretică, care te vor ajuta să întocmești planul de afaceri.
Cele mai bune planuri de afacere (minim 30) vor fi selectate în funcție de criterii stabilite de fiecare administrator al schemei de antreprenoriat. Acest lucru înseamnă că planurile de afaceri vor fi selectate diferit în funcție de organizația la care te înscrii.
În juriu vor fi implicați reprezentanți ai mediului de afaceri (antreprenori, organizații patronale etc.) din regiune de implementare a proiectului și un reprezentat al instituțiilor financiare bancare sau nonbancare.

Etapa 2 – Implementarea planurilor de afaceri

Dacă planul tău de afaceri a fost selectat, urmează realizarea unui stagiu de practică de minim 40 de ore, pe care îl vei face la o firmă care activează în același domeniu de activitate ca și firma pe care urmează să o înființezi. Nu trebuie să te ocupi tu ca să găsești firma la care să faci practica, ci se va ocupa administratorul schemei de antreprenoriat. Sfatul nostru? Profită de aceste ore și încearcă să înveți cât mai multe lucruri, fiindcă suntem siguri că îți vor folosi în viitor.
Urmează partea cea mai interesantă a proiectului. Înființarea firmei și primirea ajutorului de minimis.

Acesta se va acorda în două tranșe, după cum urmează:

a. O tranșă inițială de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, așa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri și prevăzut în contractul de subvenție încheiat.
b. O tranșă finală reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. În cazul în care acest termen nu este respectat, tranșa finală nu se mai acordă.

Etapa 3 – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate

După ce ai înființat afacerea, aceasta trebuie să funcționeze 12 luni în cadrul etapei 2 și minim 6 luni în perioada de sustenabilitate, timp în care trebuie să menții locurile de muncă nou create. În total, firma ta, trebuie să funcționeze cel puțin 18 luni.
În plus, trebuie să urmărești mereu obiectivele pe care le-ai stabilit în cadrul planului de afaceri și realizarea unor venituri de minim 30% din valoarea tranșei inițiale pentru a beneficia și de a doua tranșă, care să te ajute în dezvoltarea afacerii.

Care sunt condițiile de bază pe care trebuie să le îndeplinești ca să participi în cadrul Proiectului “România Start Up Plus”?

  • Să înființezi o afacere non-agricolă în mediul urban;
  • Să angajezi minim 2 persoane;
  • Să asiguri funcționarea afacerii și păstrarea locurilor de muncă pe o perioadă de minim 18 luni;
  • Să respecți obiectivele pe care le stabilești în planul de afaceri ce va fi aprobat în cadrul proiectului;
  • Să nu ai calitatea de asociat majoritar în structura altei întreprinderi la data semnării contractului de subvenție;
  • Să ai reședința sau domiciliul în regiunea în care vei implementa proiectul;
  • Să ai reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban o într-una dintre cele 7 regiuni mai puțin dezvoltate ale României, respectiv Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est sau Sud Muntenia;
  • Să nu faci parte din grupul țintă a tinerilor NEETs (care nu urmează nicio formă de învățământ și nici nu au un loc de muncă), cu vârsta între 16-24 ani.

Pentru a citi toate detaliile despre programul “România Start Up Plus”, te invităm să descarci ghidul solicitantului accesând link-ul următor: http://www.fonduri-structurale.ro/stiri/17400/pocu-a-fost-publicata-varianta-finala-a-ghidului-pentru-romania-start-up-plus

 

Pregătește-te din timp!

Alege o idee de afacere care ți se potrivește. Da, știm. Cu toții ne dorim o idee de afacere inovativă, însă dacă o cauți de câțiva ani și încă nu ai găsit-o, îți recomandăm o cale mai simplă:

  • Analizează care sunt punctele tale forte;
  • Gândește-te la o activitate pe care ai putea să o realizezi în fiecare zi cu plăcere;
  • Caută pe internet multe, multe idei despre afaceri care să se plieze pe ceea ce îți place să faci și studiază cum anume se desfășoară afacerile respective;
  • Analizează ce tip de persoane folosesc serviciile sau cumpără produsele firmelor din domeniul de activitate pe care îl alegi;
  • Studiază dacă există astfel de persoane la noi în țară, sau în regiunea în care dorești să îți desfășori afacerea, și dacă există suficient de multe ca să îți susțină afacerea;
  • Fă multe, multe calcule! Cred că nu există o metodă prin care să accentuăm cât de important este acest lucru. Este foarte păcat să îți dedici ani de zile unei afaceri care nu îți va aduce niciodată profit, mai ales dacă poți să faci o previziune cu ajutorul unor calcule simple încă de la început. Realizarea planului de afaceri trebuie să te ajute să înțelegi cum anume va funcționa afacerea ta, care sunt resursele necesare, costurile fixe, costurile cu salariile, costurile ocazionale și cât trebuie să vinzi ca să acoperi toate costurile și ideal să rămâi și cu profit. Studiază foarte bine competiția și piața în care urmează să intri.
  • Fă ceea ce îți place! Uneori lucrurile pot deveni dificile în viața unui antreprenor, dar faptul că faci o activitate care îți place te poate ajuta să treci toate obstacolele. Te poți gândi mereu că nu ți-ar plăcea să faci altceva și să mergi mai departe. În schimb, dacă ești într-o afacere care nu îți place și întâmpini o perioadă foarte grea, riscul să renunți este mare.
  • Caută mereu prieteni care să te susțină. Deși în România părerea generală despre antreprenori nu este întotdeauna cea mai bună, îți garantăm că antreprenorii nu sunt deloc așa cum ai auzit la televizor. Sunt persoane active, mereu deschise spre noi oportunități și le place să te ajute sau să îți ofere un sfat bun atunci când ai nevoie de el. Fiecare dintre noi am avut mentori la un moment dat (actualul sau fostul șef, părinții, prietenii, contabilul, prieteni cu alte afaceri, avocatul acela pe care îl întâlnești ocazional, dar când îl prinzi îl bombardezi cu întrebări etc.), care ne-au ajutat în momente în care pur și simplu nu știam ce să facem.

Ce trebuie să includă planul tău de afaceri?

Conform programului “România Start Up Plus”, planurile de afaceri trebuie să includă minim următoarele elemente:

a) descrierea afacerii și a strategiei de implementare a planului de afaceri (obiective, activități, rezultate, indicatori);
b) analiza SWOT a afacerii;
c) schema organizatorică și politica de resurse umane;
d) descrierea produselor/ serviciilor/ lucrărilor care fac obiectul afacerii;
e) analiza pieței de desfacere și a concurenței;
f) strategia de marketing;
g) proiecții financiare privind afacerea.

Sfatul nostru este să îi acorzi o mare importanță planului de afaceri, fiindcă aceste trebuie să fie ghidul tău în primii doi ani de activitate. În primul rând trebuie să alegi obiective, activități, rezultate și indicatori pe care să le poți realiza. Nu îți alege de la început niște țeluri foarte mari, fiindcă îți va fi foarte greu să le atingi. Trebuie să iei în considerare că o firmă are nevoie de timp până să devină cunoscută, să își creeze o reputație și să funcționeze la cote maxime.

Dacă îți stabilesti obiective clare, la sfarșitul anului poți să evaluezi cum a funcționat afacerea ta și dacă aceasta s-a ridicat la nivelul așteptărilor. Poți analiza ce a mers bine și ce mai poate fi îmbunătățit. Te ajută să iei cele mai potrivite decizii pentru anul următor.

Studiază foarte bine piața pe care urmează să intri. Care sunt așteptările clienților, cum se descurcă competiția? Care este cifra de afaceri pe care o realizează competitorii tăi și cât estimezi că vei realiza tu în primul an? Cum dorești să atragi clienții? Unde îi găsești? Cum dorești să comunici cu ei? Ce tip de produse sau servicii vei avea?

Sunt multe întrebări care au nevoie de un răspuns și care te vor ajuta să înțelegi cum anume va funcționa afacerea ta. Dar există și multe lucruri care pot să intervină între tine și planul tău de afaceri în timp: o situație neprevăzută sau o nouă oportunitate. De aceea e bine să adaptezi mereu planul de afaceri la situații noi (mai ales după încheierea proiectului). Nu uita să îl ții mereu alături ca să vă “consultați” în momente cruciale.

Cum te putem ajuta noi?

Pentru orice afacere promovarea este foarte importantă. Iar în mediul online poți să devii cunoscut într-un timp mult mai scurt, deoarece costurile pentru diferite campaniile pe rețelele de socializare sau prin Google AdWords sunt mult mai mici, decât cele care implică o participare la târg, angajarea unui agent de vânzări, distribuirea unor afișe și flyere sau publicitate la radio și TV. Mediul online este cea mai inteligentă investiție de marketing mai ales pentru firmele mici.

Branding si Storrytelling

Pentru a avea succes în mediul online, afacerea ta are nevoie de o poveste? De ce? Fiindca povestile se mentin mereu vii in mintea oamenilor si sunt citite cu placere. Majoritatea brandurilor precum Coca Cola, Lego și Google au devenit repere în industria lor datorită utilizării frecvente a storytelling-ului. Dacă te bazezi doar pe oferta ta, vei deveni treptat „doar un alt brand”, care nu va putea să se diferențieze de competiție. Dar trebuie să ieși în față!
Poveștile sunt o modalitate foarte bună pentru a te diferenția de alte branduri din industria ta. De ce?
Oamenii își vor aminti întotdeauna o poveste bună! Iar dacă aceasta reușește să personifice brandul tău, atunci este exact ceea ce ai nevoie pentru a te poziționa în cel mai eficient mod.

Web Design

După ce a fost stabilită partea de branding si storytelling, urmează realizarea site-ului care să comunice cât mai eficient povestea ta. Si nu este vorba despre un site obișnuit, ci unul care să se muleze după nevoile tale. Acesta va avea un design frumos, ordonat și practic și va putea comunica povestea ta cu mândrie 24/24 ore.

 

Gândim pachete speciale pentru afacerea ta din cadrul programului “România Start Up Plus”. Dacă dorești să nu pierzi ofertele, înscrie-te la newsletter-ul nostru sau urmărește-ne pe Facebook!


Ajută-i și pe prietenii tăi să afle despre acest program. Distribuie acest articol pe rețelele de socializare!